„Szkoła kompetencji kluczowych” 2018/2019

Szkoła Podstawowa im. Janusza Korczaka w Firleju przystąpiła do kontynuacji realizacji projektu „Szkoła kompetencji kluczowych”.

W bieżącym roku szkolnym projekt obejmuje swym zakresem realizację n/w zajęć pozalekcyjnych (rozwijających oraz dydaktyczno- wyrównawczych), przyczyniające się do rozwoju kompetencji kluczowych na rynku pracy oraz właściwych postaw (kreatywność, innowacyjność oraz praca zespołowa:

1. Zajęcia w zakresie rozwoju kompetencji kluczowych dla uczniów szkoły podstawowej:

a)    „Easy english” – zajęcia rozwijające z języka angielskiego (2 grupy);

b)   „Z matematyką przez życie” – zajęcia rozwijające z matematyki (3 grupy);

c)    „Cyferki pod lupą” – zajęcia rozwijające z matematyki (2 grupy);

d)   „Możesz lepiej, możesz więcej” – zajęcia dydaktyczno - wyrównawcze z matematyki (5 grup)

e)    „Matma nie gryzie” – zajęcia dydaktyczno - wyrównawcze z matematyki (4 grupy);

f)     „Matmistrze” – zajęcia rozwijające z matematyki (4 grupy);

g)    „Badam, okrywam i poznaję” – zajęcia rozwijające z przyrody (2 grupy);

h)   „Laboratorium geografii” – zajęcia rozwijające z geografii (1 grupa);

i)     „Fizyka wokół nas” – zajęcia rozwijające z fizyki (1 grupa);

j)     „Nie tylko dla mistrzów” – zajęcia dydaktyczno - wyrównawcze z matematyki (2 grupy).

2. Zajęcia w zakresie rozwoju kompetencji kluczowych dla uczniów oddziałów gimnazjum:

a)      „Great Britain is really great!” – zajęcia rozwijające z języka angielskiego (1 grupa);

b)      „Laboratorium chemii” – zajęcia rozwijające z chemii (1 grupa);

c)      „Nie tylko dla mistrzów” – zajęcia dydaktyczno - wyrównawcze z matematyki (1 grupa)

3. Doradztwo edukacyjno - zawodowe dla uczniów oddziałów gimnazjum i klasy VIII szkoły podstawowej:

a)      indywidualne doradztwo edukacyjno - zawodowe dla 60 uczniów;

b)      treningi grupowe dla 5 grup 12-osobowych.

Ponadto, w ramach oszczędności wygenerowanych w toku realizacji projektu w ubiegłym roku szkolnym, planowany jest zakup dodatkowych pomocy dydaktycznych w celu prowadzenia w/w zajęć pozalekcyjnych.